Σχέδιο για την αξιολόγηση εκπαιδευτικών με 20 κριτήρια


Του Αποστολου Λακασα

Ανοίγει σήμερα ο διάλογος του υπ. Παιδείας με τις Ομοσπονδίες των περίπου 150.000 εκπαιδευτικών των δημόσιων (ΟΛΜΕ και ΔΟΕ) και ιδιωτικών σχολείων (ΟΙΕΛΕ) για την αξιολόγησή τους, η οποία πρέπει να εφαρμοστεί από την προσεχή σχολική χρονιά. Το σχέδιο, που έχει επεξεργαστεί το υπουργείο, περιλαμβάνει 20 κριτήρια χωρίς, ωστόσο, να αναφέρει τις συνέπειες έπειτα από μία αρνητική αξιολόγηση ενός μονίμου εκπαιδευτικού. Πάντως, οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες απειλούν με κινητοποιήσεις, ακόμη και εντός των πανελλαδικών εξετάσεων που αρχίζουν στις 21 Μαΐου, εάν δεν διασφαλιστεί ότι η αξιολόγηση δεν θα συνδεθεί με απολύσεις. Ειδικότερα, ο υπουργός κ. Γεώργιος Μπαμπινιώτης θα έχει σήμερα διαδοχικές συναντήσεις με τους εκπροσώπους των ομοσπονδιών, με θέμα το σύστημα αξιολόγησης εκπαιδευτικών, το οποίο θα πρέπει να θεσμοθετηθεί πριν από την έναρξη της επόμενης σχολικής χρονιάς. Οι ομοσπονδίες, παρότι προσέρχονται στο σημερινό ραντεβού, βρίσκονται επί ποδός πολέμου καθώς εκτιμούν ότι η αξιολόγηση θα οδηγήσει σε απολύσεις. «Είτε αποτελέσει ξεχωριστή διαδικασία για τους εκπαιδευτικούς είτε ενσωματωθεί σε αυτή των υπολοίπων δημοσίων υπαλλήλων, η ουσία δεν αλλάζει. Η κυβέρνηση δεσμεύεται απέναντι στην τρόικα να υλοποιηθεί, μετά τις εκλογές, ο στόχος των 15.000 απολύσεων στο Δημόσιο μέχρι το τέλος του 2012», τονίζει η ΟΛΜΕ σε ανακοίνωσή της, το Δ. Σ. της οποίας θα συνεδριάσει την Τρίτη προκειμένου να καθορίσει τη στάση της.

Ηδη, πάντως, το υπουργείο έχει καταρτίσει ένα σχέδιο προεδρικού διατάγματος για την αξιολόγηση, το οποίο περιλαμβάνει συνολικά 20 κριτήρια, και η συνολική βαθμολογία που μπορεί να πετύχει ένας εκπαιδευτικός είναι τα 100 μόρια. Ενδεικτικά, το σχέδιο προβλέπει όσον αφορά την αξιολόγηση:

– Θα γίνεται υποχρεωτικά κάθε δύο ή τρία χρόνια (ανάλογα με τον βαθμό των εκπαιδευτικών), ενώ η άρνησή της θα αποτελεί πειθαρχικό παράπτωμα.

– Θα γίνεται από το διευθυντή της σχολικής μονάδας και τον σχολικό σύμβουλο.

– Θα αξιολογούνται η απόδοση του εκπαιδευτικού στο διδακτικό έργο του (π. χ., αν καλύφθηκαν οι στόχοι του προγράμματος σπουδών), οι ικανότητες και ο επαγγελματισμός του εκπαιδευτικού.

– Οι πρωτοδιόριστοι εκπαιδευτικοί θα περνούν διετή δοκιμαστική υπηρεσία, κατά τη διάρκεια της οποίας θα συντάσσονται δύο εκθέσεις αξιολόγησης. Η πρώτη, «διαμορφωτική-συμβουλευτική έκθεση αξιολόγησης», μετά το τέλος του πρώτου έτους και θα έχει στόχο την υποστήριξη και την ενίσχυση του νεοδιοριζόμενου. Η δεύτερη, και τελική, θα συντάσσεται στο τέλος της διετίας.

– Εκπαιδευτικός που αξιολογείται αρνητικά και δεν μονιμοποιείται μπορεί να επαναλάβει μία φορά τη διαδικασία την αμέσως επόμενη σχολική χρονιά, κατά την οποία θα στηρίζεται συστηματικά από τον σχολικό σύμβουλο.

– Ο αξιολογούμενος εντός 10 ημερών μετά τη γνωστοποίηση της έκθεσης αξιολόγησης μπορεί να ασκήσει ένσταση στο Συμβούλιο Αξιολόγησης.

ΠΗΓΗ: kathimerini.gr

Advertisements
Αναρτήθηκε στις ΑΡΘΡΑ από Blogs. Leave a Comment »

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: