ΤΕΛΙΚΑ: Το Υπουργείο προωθεί αλλαγές στη διοίκηση των σχολείων, στις αρμοδιότητες διευθυντών Συλλόγου Διδασκόντων κλπ)…


Αλλαγές στη Διοίκηση των σχολείων με νέες αρμοδιότητες των Διευθυντών των Σχολικών μονάδων και των Συλλόγων Διδασκόντων φέρνει στη Βουλή το Υπουργείο Παιδείας. Ο νέος νόμος στηρίζεται στο στο Προσχέδιο Νόμου για την Οργάνωση των Περιφερειακών Υπηρεσιών Διοίκησης της Εκπαίδευσης.
……………….
 Διευθυντής ή προϊστάμενος
1. Ο διευθυντής ή προϊστάμενος είναι διοικητικός και πειθαρχικός προϊστάμενος του προσωπικού της σχολικής μονάδας και είναι αρμόδιος για τα
θέματα που αφορούν την εύρυθμη και αποτελεσματική της λειτουργία. Η πειθαρχική εξουσία του προηγούμενου εδαφίου ασκείται για μεν τους εκπαιδευτικούς σύμφωνα με το προεδρικό διάταγμα της παραγράφου 6 του άρθρου 19, για δε τους διοικητικούς υπαλλήλους σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ., που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του ν. 3528/2007 (Α’ 26), ως ισχύει.
2. Ειδικότερα, ο διευθυντής ή προϊστάμενος της σχολικής μονάδας ασκεί, ιδίως, τις ακόλουθες αρμοδιότητες:
α) μεριμνά για την τήρηση των νόμων, των εγκυκλίων και των αποφάσεων που εκδίδουν τα αρμόδια όργανα της διοίκησης,
β) ευθύνεται για την έγκαιρη και αξιόπιστη ενημέρωση του ηλεκτρονικού συστήματος που προβλέπεται στην παράγραφο 2 του άρθρου 7 του ν.
3848/2010 (Α’ 71) και συνεργάζεται με την κεντρική και τις αρμόδιες περιφερειακές υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων για την εφαρμογή των διατάξεων του ίδιου άρθρου,
γ) ευθύνεται για την έγκαιρη και αξιόπιστη τήρηση ηλεκτρονικού αρχείου με τα στοιχεία της οικονομικής λειτουργίας της σχολικής μονάδας, καθώς και για την ηλεκτρονική ενημέρωση των υπηρεσιακών φακέλων του προσωπικού της,
δ) εισηγείται στο αρμόδιο όργανο την ανάθεση υποχρεωτικών υπερωριών σε εκπαιδευτικούς της σχολικής μονάδας στην οποία προΐσταται ή των ολιγοθέσιων δημοτικών σχολείων ή νηπιαγωγείων πο υ υπάγονται στην ενότητα σχολικών μονάδων πο υ συντονίζει και
ε) ευθύνεται για την κατάρτιση του προγράμματος δράσης και της έκθεσης αξιολόγησης της σχολικής μονάδας, σύμφωνα με την παράγραφο 3 του άρθρου
32 του ν. 3848/2010, και, με βάση τα σχετικά αποτελέσματα: αα) για την εκπόνηση και υλοποίηση ολοκληρωμένων προτάσεων για τη βελτίωση της δράσης της σχολικής μονάδας και ββ) για το σχεδιασμό και την υλοποίηση προγραμμάτων ενδοσχολικής επιμόρφωσης, σε συνεργασία με τους σχολικούς συμβούλους και τα τμήματα επιστημονικής – παιδαγωγικής καθοδήγησης των περιφερειακών διευθύνσεων εκπαίδευσης.
3. Ο διευθυντής τετραθέσιου και άνω δημοτικού σχολείου ή σχολικής μονάδας της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης χορηγεί στο προσωπικό της σχολικής του μονάδας, καθώς και στο προσωπικό των ολιγοθέσιων δημοτικών σχολείων ή νηπιαγωγείων που υπάγονται στην ενότητα σχολικών μονάδων στην οποία προεδρεύει, τις κάτωθι άδειες απουσίας λόγω:
α) γάμου ή θανάτου συζύγου ή και συγγενούς έως και β’ βαθμού ή άσκησης εκλογικού δικαιώματος ή συμμετοχής σε δίκη ή σε αιμοληψία,
β) βραχύχρονης ανάρρωσης και
γ) συμμετοχής σε εξετάσεις σε όσους εκπαιδευτικούς είναι σπουδαστές ή φοιτητές, προπτυχιακοί ή μεταπτυχιακοί, σε ιδρύματα της ανωτάτης εκπαίδευσης. Για τη χορήγηση των ανωτέρω αδειών ενημερώνει αυθημερόν την οικεία διεύθυνση εκπαίδευσης.
4. Ο διευθυντής του Σ.Ε.Κ. επιλέγει και τοποθετεί τους υπεύθυνους των τομέων των εργαστηρίων καθώς και τους υπεύθυνους των εργαστηρίων ύστερα από γνώμη του υποδιευθυντή. Οι εκπαιδευτικοί που επιλέγονται ως υπεύθυνοι τομέων εργαστηρίων Σ.Ε.Κ. πρέπει να ανήκουν σε κλάδο ή ειδικότητα που προβλέπεται για το Σ.Ε.Κ..
5. Ο διευθυντής της σχολικής μονάδας, καταρχήν, δεν ασκεί διδακτικά καθήκοντα. Στα τετραθέσια, και πενταθέσια δημοτικά σχολεία, όπως και στα γυμνάσια και λύκεια με τρία έως και πέντε τμήματα, αναλαμβάνει διδακτικά καθήκοντα έξι έως και δέκα ωρών εβδομαδιαίως, ανάλογα με τον αριθμό των οργανικών θέσεων στα δημοτικά σχολεία και των τμημάτων στα γυμνάσια και λύκεια, σύμφωνα με την περίπτωση α’ της παραγράφου 1 του άρθρου 19.
6. Ο διευθυντής της σχολικής μονάδας, όταν ελλείπει, απουσιάζει ή κωλύεται, αναπληρώνεται από τον υποδιευθυντή. Αν ελλείπει, απουσιάζει ή κωλύεται και ο υποδιευθυντής τότε ο διευθυντής αναπληρώνεται από εκπαιδευτικό που υπηρετεί στη σχολική μονάδα και ο οποίος ορίζεται με
•απόφαση του διευθυντή. Αν στη σχολική μονάδα έχουν τοποθετηθεί δύο υποδιευθυντές, ο διευθυντής αναπληρώνεται απ ό τον υποδιευθυντή που ορίζεται
.με απόφασή του και σε περίπτωση πο υ και αυτός ελλείπει, απουσιάζει ή κωλύεται, από το δεύτερο υποδιευθυντή. Αν ελλείπει, απουσιάζει ή κωλύεται και ο δεύτερος υποδιευθυντής ή αν πρόκειται για σχολική μονάδα στην οποία δεν τοποθετείται υποδιευθυντής, ο διευθυντής αναπληρώνεται από εκπαιδευτικό που υπηρετεί στη σχολική μονάδα, ο οποίος ορίζεται με απόφασή του. Αν για οποιοδήποτε λόγο δεν οριστεί αναπληρωτής, ο διευθυντής αναπληρώνεται από τον αρχαιότερο εκπαιδευτικό της σχολικής μονάδας.
7. Ο προϊστάμενος σχολικής μονάδας αναπληρώνεται απ ό εκπαιδευτικό της ίδιας ή άλλης σχολικής μονάδας της ίδιας σχολικής ενότητας, κατά προτίμηση με βαθμό Α’, ο οποίος ορίζεται με απόφαση του προέδρου του συντονιστικού συμβουλίου της σχολικής ενότητας που προβλέπεται στο άρθρο 8.
8. Η απόφαση ορισμού αναπληρωτή πο υ προβλέπεται στις παραγράφους
6 και 7 εκδίδεται απ ό το διευθυντή εντός δεκαπέντε ημερών από την έναρξη του σχολικού έτους.

Υποδιευθυντής

1. Ο υποδιευθυντής της σχολικής μονάδας συνεπικουρεί το διευθυντή στην άσκηση των καθηκόντων του, ασκεί τις αρμοδιότητες του διευθυντή που ο τελευταίος του αναθέτει με απόφασή του και τον αναπληρώνει σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παράγραφο 6 του άρθρου 3.
2. Ειδικότερα, ο υποδιευθυντής ασκεί, ιδίως, τις ακόλουθες αρμοδιότητες:
α) μεριμνά για την υλοποίηση του διοικητικού έργου,

β) εκτελεί τις αποφάσεις του διευθυντή και της συνέλευσης των διδασκόντων που αφορούν θέματα φοίτησης των μαθητών και
γ) μεριμνά για την εύρυθμη και αποτελεσματική λειτουργία του ολοήμερου προγράμματος.
3. Στις σχολικές μονάδες στις οποίες έχουν τοποθετηθεί δύο υποδιευθυντές, η κατανομή των αρμοδιοτήτων μεταξύ τους γίνεται με απόφαση του διευθυντή.
4. Ο υποδιευθυντής ασκεί διδακτικά καθήκοντα που αντιστοιχούν στο μισό, τουλάχιστον, του υποχρεωτικού διδακτικού ωραρίου εκπαιδευτικού του ίδιου κλάδου και χρόνου υπηρεσίας

Συνέλευση των διδασκόντων

1. Σε κάθε σχολική μονάδα λειτουργεί συνέλευση των διδασκόντων, η οποία αποτελείται από τους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν σε αυτή με οποιαδήποτε σχέση εργασίας. Στις σχολικές μονάδες της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, όταν στις συνεδριάσεις της συνέλευσης των διδασκόντων εξετάζονται τα ειδικά θέματα μαθητών που καθορίζονται σύμφωνα με την περίπτωση γ’ της παραγράφου 1 του άρθρου 19, καλούνται να εκφράσουν τη γνώμη τους, χωρίς δικαίωμα ψήφου, και δύο εκπρόσωποι των μαθητών, που ορίζονται από το διοικητικό συμβούλιο των μαθητικών κοινοτήτων,
2. Στις συνεδριάσεις της συνέλευσης των διδασκόντων προεδρεύει ο διευθυντής ή προϊστάμενος της σχολικής μονάδας. Η συνέλευση των διδασκόντων συνεδριάζει, τακτικά ή έκτακτα, ύστερα από πρόσκληση του προέδρου της, και η συμμετοχή των μελών της στις συνεδριάσεις είναι υποχρεωτική. Τακτικές συνεδριάσεις πραγματοποιούνται υποχρεωτικά πριν από την έναρξη του διδακτικού έτους και στο τέλος κάθε τριμήνου στις σχολικές μονάδες της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, καθώς και στο τέλος κάθε τετραμήνου στα λύκεια. Η συνέλευση των διδασκόντων συγκαλείται έκτακτα όταν το κρίνει αναγκαίο ο πρόεδρος ή το ζητήσει τουλάχιστον το ένα τρίτο των μελών της με έγγραφη αίτησή του, στην οποία προσδιορίζει τα θέματα για τα οποία ζητείται η σύγκληση. Οι συνεδριάσεις πραγματοποιούνται αποκλειστικά και μόνο εκτός του διδακτικού ωραρίου της σχολικής μονάδας. Κατά τα λοιπά εφαρμόζονται οι διατάξεις των άρθρων 13 έως και 15 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας, πο υ κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του ν. 2690/1999 (Α’ 45).
3. Η συνέλευση των διδασκόντων ασκεί, ιδίως, τις ακόλουθες αρμοδιότητες:
α) συμβάλλει στη χάραξη κατευθύνσεων για την εφαρμογή της εθνικής εκπαιδευτικής πολιτικής στο επίπεδο της σχολικής μονάδας, στην ομαλή λειτουργία του σχολείου καθώς και στην παιδαγωγική διευθέτηση των μαθητικών ζητημάτων,
β) διαπιστώνει και αξιολογεί τις σχολικές ανάγκες, φροντίζει για την αντιμετώπιση τους και αξιοποιεί τις δυνατότητες συνεργασίας ανάμεσα στο εκπαιδευτικό προσωπικό, τα στελέχη της εκπαίδευσης και τους φορείς της τοπικής κοινωνίας,
γ) αποφασίζει για θέματα φοίτησης, επίδοσης και διαγωγής των μαθητών, δ) ενημερώνει τους ασκούντες τη γονική μέριμνα των μαθητών για τα
ζητήματα διαγωγής και επίδοσής τους, μία, τουλάχιστον, φορά ανά τρίμηνο,
ε) εισηγείται στο διευθυντή της σχολικής μονάδας το είδος και τη μορφή της ενδοσχολικής επιμόρφωσης και συμβάλλει στην υλοποίησή της και
στ) κατανέμει τα μέλη της σε τομείς, οι οποίοι σχηματίζονται στη μεν πρωτοβάθμια εκπαίδευση ανά τάξη, στη δε δευτεροβάθμια με βάση τους κλάδους των εκπαιδευτικών, με σκοπό την αρμονική συνεργασία, τον καλύτερο συντονισμό της διδασκαλίας και την αποτελεσματικότερη εφαρμογή των εκπαιδευτικών μεθόδων. Κάθε τομέας συνεδριάζει, υπό την προεδρία του μέλους που έχει τον περισσότερο χρόνο υπηρεσίας, τουλάχιστον μία φορά πριν απ ό την έναρξη του διδακτικού έτους και στο τέλος κάθε τριμήνου στις σχολικές μονάδες της υποχρεωτικής εκπαίδευσης ή τετραμήνου στα λύκεια. Οι τομείς συνεδριάζουν πάντοτε εκτός των ωρών διδασκαλίας των μαθημάτων.

Σχολικό συμβούλιο

1. Σε κάθε δημόσια σχολική μονάδα συνιστάται σχολικό συμβούλιο, το οποίο συγκροτείται με απόφαση του οικείου διευθυντή εκπαίδευσης από τα ακόλουθα μέλη:
α) το διευθυντή, ως πρόεδρο, με αναπληρωτή του τον υποδιευθυντή ή, αν δεν υπάρχει υποδιευθυντής, εκπαιδευτικό κατά προτίμηση με βαθμό Α’, που ορίζεται ύστερα από γνώμη του διευθυντή,
β) ένα μέλος του εκπαιδευτικού προσωπικού, με τον αναπληρωτή του, που εκλέγονται από τη συνέλευση των διδασκόντων,
γ) έναν εκπρόσωπο του συλλόγου γονέων, με τον αναπληρωτή του, που υποδεικνύονται από το διοικητικό συμβούλιο του συλλόγου,
δ) έναν εκπρόσωπο του δήμου στην περιφέρεια του οποίου λειτουργεί η σχολική μονάδα, με τον αναπληρωτή του, που υποδεικνύονται από το δήμαρχο
και
ε) ένα μέλος της τοπικής κοινωνίας και μόνιμο κάτοικο του δήμου στην περιφέρεια του οποίου λειτουργεί η σχολική μονάδα, με τον αναπληρωτή του, εγνωσμένου κύρους και με εμπειρία και γνώση σε θέματα παιδείας, κατά προτίμηση απόφοιτοι της σχολικής μονάδας, που επιλέγονται μεταξύ των προσώπων που υποδεικνύονται από το δήμο, το σύλλογο γονέων και τη συνέλευση των διδασκόντων.
2. Στα νηπιαγωγεία και τα μονοθέσια, διθέσια και τριθέσια δημοτικά σχολεία, το σχολικό συμβούλιο συγκροτείται με απόφαση του οικείου διευθυντή εκπαίδευσης από τα ακόλουθα μέλη:
α) τον προϊστάμενο, ως πρόεδρο, με αναπληρωτή του εκπαιδευτικό κατά προτίμηση με βαθμό Α’ , που ορίζεται ύστερα από γνώμη του προϊσταμένου,
β) έναν εκπρόσωπο του συλλόγου γονέων, με τον αναπληρωτή του, που υποδεικνύονται σύμφωνα με την περίπτωση γ’ της προηγούμενης παραγράφου
και
γ) έναν εκπρόσωπο του δήμου, με τον αναπληρωτή του, που υποδεικνύονται σύμφωνα με την περίπτωση δ’ της προηγούμενης παραγράφου.
Πηγή: dictyo.gr
ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ BLOG: ΤΗΝ ΩΡΑ ΠΟΥ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΕΙΝΑΝΕ… ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΕΡΘΕΙ… ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΜΕΤΑ ΤΗ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΜΙΣΘΩΝ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑ 40% ΑΝΤΙΔΡΟΥΝ… Η ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΠΟΥ ΕΠΕΝΑΛΑΜΒΑΝΩ «ΕΙΝΑΙ ΕΚΤΟΣ ΤΟΠΟΥ ΚΑΙ ΧΡΟΝΟΥ» ΕΠΑΝΑΦΕΡΕΙ ΤΜΗΜΑ ΤΟΥ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ ΣΤΟΧΕΥΟΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΨΗΦΙΣΗ ΤΟΥ ΕΤΣΙ ΩΣΤΕ ΜΕ ΤΗ ΝΕΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ Η ΠΙΕΣΗ ΠΟΥ ΘΑ ΑΣΚΗΘΕΙ ΣΤΟΥΣ/ΣΤΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΝΑ ΜΗ ΜΠΟΡΕΣΕΙ ΝΑ ΕΚΤΟΝΩΘΕΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΩΝΤΑΣ ΚΛΙΜΑ ΑΣΦΥΚΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ.
ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ Η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΙΘΕΤΑΙ ΣΕ ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΗ… ΘΑ ΑΦΗΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙ;
Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: