Ποιες ανησυχίες εξέφραζε για τη λειτουργία των σχολείων, τα υπεράριθμα τμήματα, την ΠΔΣ και την ενισχυτική διδασκαλία, ο νυν Υπουργός Οικονομικών κ. Παπακωνσταντίνου λίγο πριν γίνει υπουργός…


ΤΟΤΕ ΚΑΙ ΤΩΡΑ Ή ΠΩΣ ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ

κ. ΥΠΟΥΡΓΕ ΤΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

Ποιες ανησυχίες εξέφραζε για τη λειτουργία των σχολείων, τα υπεράριθμα τμήματα, την ΠΔΣ και την ενισχυτική διδασκαλία, ο νυν Υπουργός Οικονομικών κ. Παπακωνσταντίνου λίγο πριν γίνει υπουργός

Αλήθεια πως αλλάζουν τα πράγματα! Πως αλλάζουν οι άνθρωποι! Όλοι οι άνθρωποι; Όχι, βεβαίως όλοι. Εκείνο όμως που ξέρουμε από την καθημερινή εμπειρία χρόνων, αυτό που έχουμε βιώσει δεκάδες, εκατοντάδες φορές, είναι οι μεταλλάξεις εκείνων των πολιτικών των οποίων η κριτική στα κακώς κείμενα δεν είναι τίποτε περισσότερο από στρώσιμο του δρόμου για να γίνουν αυτοί ο χαλίφης στη θέση του χαλίφη.

Δεν έχει κανείς να δει μόνο τους λόγους στη Βουλή των βουλευτών των δυο κυβερνητικών κομμάτων π.χ για την παιδεία. Αυτά που έλεγε η νυν υπουργός Άννα Διαμαντοπούλου όταν στο Υπουργείο Παιδείας βρίσκονταν η ΝΔ τα λέει σήμερα η εκπρόσωπος της ΝΔ Βόζενμπεργκ ως κριτική σε όσα γίνονται στην εκπαίδευση επί υπουργίας Διαμαντοπούλου. Θα μπορούσε κανείς να πάρει τους λόγους (από τα πρακτικά της Βουλής) διαφόρων πολιτικών του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ που είχαν επιφορτιστεί τα εκπαιδευτικά θέματα και να κάνει ένα κουίζ: ποιος  είπε αυτό και ποιος είπε το άλλο. Θα διαπίστωνε με τα ίδια του τα μάτια ότι όποια κριτική έκανε η ΝΔ πριν το 2004 για τα προβλήματα της εκπαιδευτικής πολιτικής επί κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ, την ίδια ακριβώς κριτική έκανε και το ΠΑΣΟΚ την περίοδο 2004-2009 για τα προβλήματα της εκπαιδευτικής πολιτικής της Ν.Δ. Και βέβαια την περίοδο που βρίσκονταν είτε ο ένας είτε ο άλλος στο Υπουργείο Παιδείας με τον ίδιο τρόπο υποχρηματοδοτούσαν την εκπαίδευση, με τον ίδιο τρόπο συκοφαντούσαν τους εκπαιδευτικούς, με τον ίδιο τρόπο αντιμετώπιζαν τους εκπαιδευτικούς αγώνες, με τον ίδιο τρόπο υποβάθμιζαν το δημόσιο σχολείο. Μάλιστα από την ώρα που η εκπαιδευτική πολιτική μπήκε στο αυλάκι που «κατασκευάστηκε» από τα λεγόμενα Κοινοτικά Πλαίσια Στήριξης, από τα λεγόμενα ΕΠΕΑΕΚ, από τα λεγόμενα ΕΣΠΑ, δεν μπορεί κανείς να διακρίνει καμιά διαφορά επί της ουσίας.

Ωστόσο, για την εξαπάτηση των πολιτών, για την ενσωμάτωση της διαμαρτυρίας και της αγανάκτησής τους, δεν δίσταζαν οι βουλευτές και των δυο κομμάτων να προσποιηθούν ότι διαφωνούν με την υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου! Πότε ; μα όταν οι ίδιοι ήταν αντιπολίτευση.

Ας  δούμε ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα, ένα από τα πολλά, μόνο και μόνο επειδή αφορά τον άνθρωπο ο οποίος «κρατάει» τα οικονομικά της χώρας στα χέρια του, είναι με λίγα λόγια αυτός που το όνομά του θα ακουστεί περισσότερο και πάλι το φθινόπωρο όταν τα σχολεία δεν θα έχουν εκπαιδευτικούς, όταν θα συγχωνεύονται τμήματα, όταν θα μπαίνουν 30 παιδιά σε κάθε τάξη, όταν η ΠΔΣ και η Ενισχυτική Διδασκαλία θα πάει στην …κόλαση!

Τι έλεγε για τα εκπαιδευτικά πράγματα ο σημερινός υπουργός Οικονομικών κ. Γ. Παπακωνσταντίνου, ως Βουλευτής Κοζάνης, λίγους μόλις μήνες πριν αναλάβει το ΠΑΣΟΚ την κυβέρνηση και γίνει ο ίδιος «τσάρος» της οικονομίας της χώρας (7 Οκτωβρίου του 2009);

Μια τελευταία κουβέντα πριν πάμε στις επερωτήσεις του κ. Υπουργού. Σε μια από τις επερωτήσεις, τη δεύτερη που δημοσιεύουμε, η οποία έγινε τον Ιούλιο του 2008 στη Βουλή, ο κ. Παπακωνσταντίνου ρωτάει τον τότε Υπουργό Παιδείας (επί Ν.Δ)

ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός:
1. Προτίθεται να στηρίξει τους παραπάνω θεσμούς (ΠΔΣ) και ποιες πρωτοβουλίες, συγκεκριμένα, πρόκειται να αναλάβει;
2. Πότε πρόκειται να εξοφληθούν τα δεδουλευμένα και σε ποιες ενέργειες θα προβεί, ώστε να μην παρατηρηθεί και στο μέλλον η απαράδεκτη καθυστέρηση στις πληρωμές;
3. Προτίθεται να τηρήσει τη δέσμευση του Πρωθυπουργού για αύξηση της ωριαίας αντιμισθίας, ποιο θα είναι το ύψος και ποιος ο χρόνος υλοποίησης;

Δυο χρόνια μετά, σήμερα, τον Ιούλιο του 2010, χιλιάδες εκπαιδευτικοί της ΠΔΣ και της ενισχυτικής διδασκαλίας θυμούνται τις στιβαρές ερωτήσεις του κ. Παπακωνσταντίνου στον τότε υπουργό παιδείας της ΝΔ και αναρωτιούνται, γιατί τώρα που το ΠΑΣΟΚ είναι ήδη κυβέρνηση 10 μήνες, εξακολουθούν να είναι απλήρωτοι; Και δεν θα αργήσει, να μου το θυμηθείτε, η ώρα που η κ. Βόζενμπεργκ, η Βουλευτής αυτή της ΝΔ με το ατσαλάκωτο μαλλί και το ανέκφραστο πρόσωπο, θα υποβάλλει στη Βουλή ερώτηση με την οποία θα κατακεραυνώνει τη νυν ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και του Υπουργείου Οικονομικών για την αναλγησία τους να αφήνουν απλήρωτους χιλιάδες εκπαιδευτικούς! Ναι μην έχετε καμιά αμφιβολία έτσι θα γινει.

Χρήστος Κάτσικας

Ερώτηση με θέμα τα Προβλήματα στη λειτουργία των σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο Νομό Κοζάνης

(http://www.gpapak.gr/vouli/erotiseis-sti-vouli/erotisi-pros-ton-ipourgo-pedias-me-thema-provlimata-sti-litourgia-ton-scholion-defterovathmias-ekpedefsis-sto-nomo-kozanis-11102008/)

Προς τον Υπουργό: Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων

Θέμα: Προβλήματα στη λειτουργία των σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο Νομό Κοζάνης

Κύριε Υπουργέ,

Σοβαρά προβλήματα δημιουργούνται στην ομαλή λειτουργία των σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στο Νομό Κοζάνης με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς. Αναλυτικότερα:

1) Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη

Όσον αφορά το θέμα της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης, ενώ σύμφωνα με τη σχετική απόφαση (αρ.πρ. 113813/γ7/4-9-2008 ΥΠΕΠΘ) δίνεται η δυνατότητα έναρξής της από την αρχή του διδακτικού έτους, στο Νομό Κοζάνης δεν έχει αρχίσει ουσιαστικά να λειτουργεί. Αποτέλεσμα αυτής της απαράδεκτης καθυστέρησης είναι να μην μπορεί να γίνει ουσιαστικός προγραμματισμός και πάρα πολλά παιδιά να παραμένουν αβοήθητα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΔΟΕ (Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας), οι αλλαγές που προτάθηκαν από το Υπουργείο προκειμένου να δοθεί λύση στο πρόβλημα της λειτουργίας της ΠΣΔ, συνοψίζονται στη μείωση των αποδοχών ανά ώρα (από το 1998 η αμοιβή ανά ώρα ανέρχονταν σε 19,05 ευρώ μικτά για τους μόνιμους και αναπληρωτές, και στα 12 ευρώ μικτά για τους ωρομίσθιους, ενώ τώρα θα πληρώνεται ως υπερωρία και θα ανέρχεται στα 9,20 ευρώ μικτά-περίπου 7 ευρώ καθαρά- και για τις δύο κατηγορίες εκπαιδευτικών), καθώς και στη μείωση των ωρών που μπορεί να αναλάβει κάθε καθηγητής (για το έτος 2007-2008 οι ώρες ήταν 7, ενώ τώρα γίνονται 5).

Μείωση ακόμη υπάρχει και στις αποδοχές του Συντονιστή (περίπου 25%), ενώ παράλληλα αυξάνονται οι αρμοδιότητές του, που περιλαμβάνουν την έκδοση μισθολογικών καταστάσεων για μόνιμους και ωρομίσθιους και τον έλεγχο της Αναλυτικής Περιοδικής Δήλωσης που υποβάλλεται στο ΙΚΑ.

Επιπλέον ο αριθμός των μαθητών που μπορούν να παρακολουθήσουν Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη σε κάθε μάθημα περιορίζεται μόνο στο 35%, χωρίς δυνατότητα μεταφοράς από άλλα μαθήματα, όπως ίσχυε μέχρι τώρα.

Ακόμη στις νέες ρυθμίσεις δεν γίνεται κανένας λόγος για τον τρόπο κάλυψης των δαπανών για υλικά και λειτουργικές δαπάνες στα σχολεία και δεν διευκρινίζεται τι είδους μέριμνα θα υπάρχει για τη μεταφορά των μαθητών στα Λύκεια του Νομού.

Το μόνο σημείο στο οποίο δεν υπάρχει καμία αλλαγή είναι ο τρόπος πρόσληψης των ωρομίσθιων εκπαιδευτικών, όπου οι καθηγητές προσλαμβάνονται με βάση τους πίνακες ανά ειδικότητα που καταρτίζουν οι Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ύστερα από σχετική εισήγηση του αρμόδιου προϊσταμένου και όχι από τον Ενιαίο Πίνακα. Συνεχίζεται δηλαδή να ακολουθείται ένας τρόπος που δεν διασφαλίζει το αδιάβλητο στην επιλογή.

2) Υπεράριθμα Τμήματα

Ακόμη σοβαρό πρόβλημα δημιουργήθηκε στα σχολεία του Νομού, έπειτα από τη δημιουργία τμημάτων με τριάντα μαθητές, στα περισσότερα Γυμνάσια και Λύκεια, ακόμη και σε κατευθύνσεις της Γ΄ Λυκείου. Στο Νομό Κοζάνης είχε κατοχυρωθεί ως μέγιστος αριθμός οι 25μαθητές ανά τμήμα, έπειτα από προσπάθειες των εκπαιδευτικών και τη βοήθεια της αυτοδιοίκησης (α΄ και β΄ βαθμού) με τα νέα σχολικά συγκροτήματα που δημιουργήθηκαν. Έπειτα από έντονες διαμαρτυρίες των γονέων, των μαθητών και της εκπαιδευτικής κοινότητας, έγινε προσπάθεια για άτυπη άρση της αρχικής απόφασης. Ήδη όμως είχε γίνει κατανομή των εκπαιδευτικών και μαθητών στα τμήματα με βάση την απόφαση, οπότε δημιουργήθηκε νέα αναστάτωση. Όμως σε πολλά Γυμνάσια και Λύκεια του Νομού Κοζάνης συνεχίζουν να υπάρχουν τμήματα με τριάντα μαθητές ακόμη και σε κατευθύνσεις της Γ΄ Λυκείου.

Επιπλέον στο Νομό Κοζάνης έγιναν αποσπάσεις εκπαιδευτικών χωρίς κριτήρια, με αποτέλεσμα σε κάποια σχολεία να υπάρχουν υπεράριθμοι καθηγητές ενώ σε άλλα να υπάρχει έλλειψη ακόμη και σήμερα και να δημιουργούνται σοβαρά προβλήματα στην οργάνωση των σχολείων.

3) Γενικά – Επαγγελματικά Λύκεια

Ένα ακόμη πρόβλημα δημιουργείται με την κατάργηση της δυνατότητας σε απόφοιτους ή ισότιμων προς αυτά σχολείων να εγγράφονται στα ΕΠΑΛ (Επαγγελματικά Λύκεια). Η δικαιολογία ότι η ισοτιμία μεταξύ Γενικού Λυκείου και ΕΠΑΛ αποτελεί λόγο για τη μη εγγραφή των αποφοίτων Γενικών Λυκείων στα ΕΠΑΛ δεν ευσταθεί, καθώς στους απόφοιτους ΕΠΑΛ χορηγείται ταυτόχρονα απολυτήριο Λυκείου (ισότιμο του Γενικού Λυκείου) καθώς και πτυχίο ειδίκευσης, το οποίο τους παρέχει το δικαίωμα να λάβουν άδεια άσκησης επαγγέλματος. Το πτυχίο ειδίκευσης καθώς και η άδεια επαγγέλματος αποτελούν το κατεξοχήν κίνητρο φοίτησης μαθητών στο ΕΠΑΛ. Είναι απαράδεκτο να αποκλείονται ουσιαστικά νέοι άνθρωποι από τη δυνατότητα απόκτησης επιπλέον επαγγελματικών προσόντων, με τεχνολογικό υπόβαθρο από το σχολείο αλλά και κατοχύρωση των αντίστοιχων επαγγελματικών δικαιωμάτων.

Ακόμη προβλήματα δημιουργούνται με την εφαρμογή της αρ.πρ.118842/Γ2 17-9-2008 Υπουργικής Απόφασης, η οποία αφορά τις αναθέσεις εργαστηριακών μαθημάτων Γυμνασίου, Γενικού Λυκείου, ΕΠΑΛ και ΕΠΑ σε εκπαιδευτικούς κλάδων Τ.Ε. Με βάση αυτή την απόφαση, οι παραπάνω εκπαιδευτικοί χάνουν ουσιαστικά το αντικείμενο εργασίας τους στο σχολείο, αφού αποκλείονται εντελώς από όλα τα εργαστηριακά μαθήματα που δίδασκαν, ενώ στα υπόλοιπα προβλέπεται να συμμετέχουν σε δεύτερη ανάθεση.

΄Επειτα από τα παραπάνω ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

Με ποιες συγκεκριμένες ενέργειες προτίθεται να δώσει λύση σε όλα αυτά τα σοβαρά προβλήματα που ανέκυψαν με την έναρξη της νέας χρονιάς στα σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του Νομού Κοζάνης;

Αθήνα, 09 Οκτωβρίου 2008

Ο ερωτών βουλευτής

Γιώργος Παπακωνσταντίνου

Κοινή Ερώτηση με θέμα την Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη

(http://www.gpapak.gr/vouli/erotiseis-sti-vouli/erotisi-me-thema-tin-prostheti-didaktiki-stirixi/Προς τον Υπουργό: Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων)

Θέμα: Η πολιτική της κυβέρνησης υποβαθμίζει και απαξιώνει το θεσμό της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης και της Ενισχυτικής Διδασκαλίας στο Ν. Κοζάνης

Κύριε Υπουργέ,

Η πολιτική ηγεσία τον ΥΠΕΠΘ τα τελευταία τέσσερα χρονιά, με συγκεκριμένες ενέργειες και παραλήψεις της, οδηγεί σε πλήρη απαξίωση το θεσμό της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης, της Ενισχυτικής Διδασκαλίας και κάθε υποστηρικτικής δράσης στο χώρο της δημόσιας εκπαίδευσης.
Συγκεκριμένα: α) Σκόπιμα καθυστερεί κάθε χρόνο να αποστείλει στα σχολεία τη σχετική εγκύκλιο που αφορά στη λειτουργία των παραπάνω δράσεων, όταν είναι γνωστό ότι η καθυστέρηση της έναρξης των μαθημάτων της ΠΔΣ και κάθε υποστηρικτικού θεσμού δρα εκ των πραγμάτων υπονομευτικά και ωθεί τους μαθητές και τις οικογένειές τους σε άλλες «λύσεις» εκτός του δημόσιου συστήματος, οι οποίες για πολλούς επισύρουν δυσβάστακτη οικονομική επιβάρυνση.
Β) Αύξηση τον ελάχιστο προβλεπόμενο αριθμό μαθητών για τη συγκρότηση τμημάτων Π.Δ.Σ. από 5 σε 10 μαθητές, με αποτέλεσμα σε πάρα πολλές περιπτώσεις να μην είναι πλέον δυνατή η συγκρότησή τους και επομένως ο σημαντικός αυτός θεσμός για τις χαμηλές εισοδηματικές τάξεις να φθίνει διαρκώς.
Γ) Δεν αναπροσάρμοσε την ωριαία αποζημίωση των μόνιμων και ωρομισθίων καθηγητών, η οποία παραμένει καθηλωμένη στα 9 ευρώ από το 1996, παρά τις διαβεβαιώσεις του ίδιου του Πρωθυπουργού.
6) Καθυστερεί αδικαιολόγητα και απαράδεκτα να καταβάλει τα δεδουλευμένα τόσο στους μόνιμους όσο και στους ωρομίσθιους καθηγητές που διδάσκουν στα προγράμματα αυτά, όπως καθυστερεί επί μήνες να πληρώσει τα δεδουλευμένα ωρομίσθιων δασκάλων που εργάζονται στα ολοήμερα δημοτικά σχολεία.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός:
1. Προτίθεται να στηρίξει τους παραπάνω θεσμούς και ποιες πρωτοβουλίες, συγκεκριμένα, πρόκειται να αναλάβει;
2. Πότε πρόκειται να εξοφληθούν τα δεδουλευμένα και σε ποιες ενέργειες θα προβεί, ώστε να μην παρατηρηθεί και στο μέλλον η απαράδεκτη καθυστέρηση στις πληρωμές;
3. Προτίθεται να τηρήσει τη δέσμευση του Πρωθυπουργού για αύξηση της ωριαίας αντιμισθίας, ποιο θα είναι το ύψος και ποιος ο χρόνος υλοποίησης;
4. Ποιες είναι οι οδηγίες και οι κατευθύνσεις του Υπουργείου Παιδείας για την προώθηση των παραπάνω δράσεων στο Νομό Κοζάνης και ποιος ο προγραμματισμός και οι πρωτοβουλίες της αρμόδιας Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ώστε από τη νέα σχολική χρονιά να μη παρατηρηθούν εκ νέου τα απαράδεκτα αυτά φαινόμενα;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Αλέξανδρος Αθανασιάδης

Γιώργος Παπακωνσταντίνου

Από το alfavita.gr

Advertisements
Αναρτήθηκε στις ΑΡΘΡΑ από Blogs. Leave a Comment »

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Google photo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: