Παρά τη μεγάλη καθυστέρηση…………………………….. η ΔΟΕ τελικά………… έβγαλε ανακοίνωση για την «αυτοαξιολόγηση» της σχολικής μονάδας και αφού χρειάστηκε να φτάσουμε στο παρά πέντε, πριν οι σύμβουλοι αρχίσουν τις συγκεντρώσεις Δ/ντών για ενημέρωση…
Γιατί αυτή η καθυστέρηση;
Γιατί είναι μια απλή ανακοίνωση και όχι απόφαση;
Γιατί λείπει η πρόταση, για συνδικαλιστική και νομική κάλυψη των συναδέλφων που θα αρνηθούν, από το κείμενο;
Γιατί καλείτε τους Σχολικούς Συμβούλους να μην «συμπράξουν στην προώθηση των αντιεκπαιδευτικών σχεδιασμών» όταν γνωρίζετε ότι ο πρόεδρός τους στην Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής αναφώνησε «επιτέλους η λέξη αξιολόγηση» ; Δεν διαβάσατε την τοποθέτησή του;
Τι κρύβουν όλα αυτά;
Επιτέλους εκεί στην Ομοσπονδία σταθείτε στο ύψος των περιστάσεων και πάρτε αποφάσεις για τον εκπαιδευτικό, μακριά από παραταξιακές αγκυλώσεις… είναι ίσως η ευκαιρία για κάποιους να λυτρωθούν από τα λάθη τους…
Αθήνα 10/5/2010Προς Τους Συλλόγους Εκπ/κών Π.Ε. |
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
σχετικά με την «αυτοαξιολόγηση» της σχολικής μονάδας
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. εκφράζει την αντίθεσή του στην προσπάθεια του Υπουργείου Παιδείας να επιβάλλει την εφαρμογή της «αυτοαξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας» (με εγκύκλιο, μάλιστα, που εκδόθηκε πριν καν ψηφιστεί το πολυνομοσχέδιο), μιας διαδικασίας που η φιλοσοφία και η πρακτική της μπορεί να αποτελέσει το δούρειο ίππο για την αξιολόγηση-χειραγώγηση των εκπαιδευτικών, αφού όπως προβλέπεται στο άρθρο 32 παρ.7 του Πολυνομοσχεδίου που ψηφίστηκε πρόσφατα: «Την αξιολόγηση της δράσης των σχολικών μονάδων κατά τις διατάξεις του παρόντος άρθρου ακολουθεί η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, η οποία πραγματοποιείται σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις… (Ν.2986/2002 τις διατάξεις του οποίου δεν έχει αποδεχθεί ο κλάδος)…».
Ο Κλάδος μας έχει ψηφισμένες θέσεις για την αξιολόγηση τις οποίες και έχει καταθέσει τόσο στο ΣΠΔΕ, όσο και στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας. Θέσεις που βάζουν το ζήτημα στη βάση της πραγματικής βελτίωσης του εκπαιδευτικού έργου κι όχι στη στοχοποίηση και χειραγώγηση του εκπαιδευτικού που επιχειρείται.
Σε μια περίοδο που οι δαπάνες για την παιδεία ελαχιστοποιούνται, που οι διορισμοί μονίμων κι αναπληρωτών εκπαιδευτικών μειώνονται δραματικά , σε μια περίοδο που το Υπουργείο Παιδείας προωθεί την αύξηση των μαθητών ανά τμήμα, η αναζήτηση των ευθυνών και των όρων βελτίωσης, κυρίως στη σχολική μονάδα και στους εκπαιδευτικούς, επιδιώκει, ολοφάνερα, να αθωώσει την πολιτεία από τις διαχρονικές της ευθύνες για την εγκατάλειψη του Δημόσιου Σχολείου.
Ύστερα από τα παραπάνω το Δ.Σ. της ΔΟΕ, καλεί:
- Τους συλλόγους διδασκόντων να αρνηθούν να συμμετέχουν στη διαδικασία της αποκαλούμενης «αυτοαξιολόγησης» των σχολικών μονάδων.
- Τους Σχολικούς Συμβούλους και όλα τα στελέχη της εκπαίδευσης, να μη συμπράξουν στην προώθηση των αντιεκπαιδευτικών σχεδιασμών.
Ο αγώνας για ένα σχολείο σύμφωνα με τις θέσεις του Κλάδου μας που ως κέντρο θα έχει αληθινά, κι όχι ψευδεπίγραφα, το μαθητή θα είναι η απάντησή μας.
Από τη Δ.Ο.Ε.
Σχολιάστε